CS:Source Regler

 

Turneringsoppsett

 

Kamper: Kun de (demolition) maps vil bli spilt gjennom CS:S compoen. Mapsene vil bli plukket fra følgende liste:

  1. de_dust2
  2. de_nuke
  3. de_inferno
  4. de_cbble
  5. de_train

 

 

MR Regler: Hele compoen vil bruke MR15 regler med en rundetid på 1.45. Det er ingen tidsbegrensning på matchen. Begge lagene vil spille én map, 15 runder som T og 15 runder som CT. Matchen vil bli vunnet av det første laget som får 16 runder. En knivrunde eller enighet mellom lagene bestemmer hvilket lag som skal begynne på hvilken side.


Uavgjort: Kamper som ender uavgjort (15 - 15) vil avgjøres med MR3 spillregler. Det første laget som når 4 seiere vinner. Start money under MR3 skal settes til $800. En knivrunde eller enighet mellom lagene bestemmer hvilket lag som skal begynne på hvilken side.

 

Finaler: Under finale vil to MR15 spill bli spilt på to forskjellige baner. Med andre ord vil lagene først spille 30 runder på en bane med sidebytte etter 15 runder, og deretter vil det spilles inntil ett av lagene har 31 round wins sammenlagt på en annen bane. Det laget som først når 31 wins vinner.

Skulle det oppstå en uavgjort vil standard regler gjelde.

 

Kampregler - Generelt

 

Kampstart: Hvis ett eller begge lagene mangler spillere vil de har 10 minutter på å få disse tilbake i spill etter ordinær matchtid. Dersom ikke alle spillerene er tilbake innen 10 minutter vil det laget med flest spillere in-game vinne. Skulle begge lagene ha like mange spillere in-game etter 10 minutter vil matchen forsette som vanlig og de utstående spillerene vil kunne joine når de kommer. Matchen vil bli fortsatt som vanlig selv om ett eller begge lagene får alle spillerene sin in-game før matchen er ferdig. Alle spillerene på et lag må ha samme clan-prefix, altså same klanmerke, slik at vi kan se forskjell på lagene. Dette betyr at dersom klannavnet er TCP så skal ALLE medlemmene ha samme prefix. (Les: Ikke [TCP], -TCP-, ]TcP[ etc. Dere må velge ÉN!)

 

Serverkrasj: Skulle serveren krasje under et spill før den 5. runden vil hele matchen bli startet fra starten av. Dersom krasjet skjer senere enn dette vil serveren bli restarted og poengsummene vil bli behold. mp_startmoney vil så bli satt til 4500.

 

Pauser og frakoblinger: Dersom en eller flere spillere faller ut under spillet må spillet bli pauset. Laget har så 5 minutter på å få spillerene tilbake i spillet. Dersom spillerene ikke er tilbake innen 5 minutter kan det andre laget kreve seier. Kun én pause er tillatt per lag per match. Pausen skal taes ved slutten av en runde eller under freezetime.

 

Exploits: Det er ikke lov å bruke crouchbugg eller bunnybugg. Buggdefusing er heller ikke lov.

 

Demoer og skjermbilder: Alle spillere må recorde ineye. Dette gjøres ved å skrive record "demonavn" i console.

 

(Hentet fra The Gathering)

Høyrt på Polar:

"Dere har klart å tyne mer ut av forbindelsen enn noen andre brukere" -- Telenor Satellite Services