Globale regler

Forsinkelser og manglende spillere


Om et, eller begge lag mangler en spiller, har de 10 minutter på å skaffe deres siste spiller etter planlagt starttid. Dersom et eller begge lag ikke har deres siste spiller inne innen 10 minutter, vil det laget med flest spillere inne på serveren vinne kampen. Om begge lagene har samme antall spillere inne, kan de spille når alle er klare. Om de ikke møter opp, vil kampen bli spilt som normalt. Om et lag har flere spillere en det motsatte, vil fremdeles kampen bli spilt.


De eneste aksepterte grunnene til fravær fra en match er som følger:

  • Nettverksfeil
  • Serverfeil
  • Strømfeil

 

 

Taleprogrammer


En Ventriloserver vil være tilgjengelig under polarparty hvor det vil være både åpne og låste rom. De låste rommene vil bli gjort tilgjengelige kun for lagene som spiller matcher i turneringen.

 

Servere


Serverene settes opp av event:game. event:game vil ha den informasjonen som er nødvendig og vil tildele laget nødvendig info for å starte matchen.

 

Lagkapteinens ansvar


Hver lag kaptein har et stort ansvar under turnerningen. De må sørge for at resten av laget forstår disse reglene som er satt. De har ansvaret for sitt lag, og det er den personen event:game vil kontakte dersom det er noe viktig som trengs å diskuteres. Dette gjelder også de spesifikke reglene for hvert spill.

 

Juksing


Hvis en spiller tas i bruk av juksemidler, vil laget til vedkommende bli øyeblikkelig diskvalifisert. Det vil også være ganske åpenbart at laget også taper kampen.

 

Spillere


Et lag kan ikke endres under compo. Spillere er fastsatt ved påmelding. Det er heller ikke lov å bytte plasering i hallen uten å ta kontakt med gamecrew først.



Høyrt på Polar:

"Party Management System, PMS... sier forkortelsen deg noe?" -- Ukjent deltaker