Informasjon
58168-0477ca65ebe3a91ddf30c9bd6450397a
Generelle Spørsmål
Billetter og Plasser
Ankomst og Innslipp
Regler
Informasjon til foreldre
Pakkeliste

Å reise på Polar Party i fire dager kan være krevendes. Derfor har vi satt sammen en liste med utstyr vi anbefaler å pakke.

DU TRENGER

  • GYLDIG IDENTIFIKASJON / LEGITIMASJON

  • Innsjekkingsbevis

DU BØR OGSÅ TA MED DEG

  • En 10 meter lang nettverkskabel
  • Strømkabel, lydkabler, skjermkabel, strømpad. (Hver deltaker får kun ett punkt i strømrekkene på bordet)
  • En mus, og for de som ikke klarer seg uten, en musematte
  • Hodetelefoner (dersom du skulle ønske å lytte til musikk eller CS:S-lydeffekter i noenlunde fred og ro)
  • Nettverkskort som støtter TP (gjerne gigabit men megabit vil fungere fint)
  • Tannbørste, barbersaker, deodorant og såpe
  • Håndkle
  • Rene klær, minst to eller tre skift.
  • Sokker i alle slags farger og fasonger, gjerne varme.
  • En pose eller to til å ha skittentøy i.
  • Penger, enten i form av klingende blanke mynt, trist papir, eller plastikk (det vil være mulig å ta ut penger i inngangen)
  • Mobiltelefon, slik at du kan ringe din mor eller far hver gang du får litt hjemlengsel.
  • Sovepose, liggeunderlag og pute.
  • All medikamenter du kan trenge i løpet av partyet. Reseptbelagte medisiner skal ha påklistret etikett fra apoteket. (Klistrelappen som inneholder ditt navn, dosering m.v.)
  • Klær til lufteturen (Det kan bli kjølig på høsten har vi hørt)

DU KAN TA MED DEG

  • Stol (Vi har stoler nok til alle, men du kan ta med egen stol)
  • Kamera
  • Høyttalere – men vis hensyn

DETTE KAN DU IKKE TA MED DEG

  • Kjøleskap
  • Mikrobølgeovn
  • Vannkoker
  • Alkohol og andre rusmidler. Polar Party er ett rusfritt arrangement

Informasjon til foreldre

Polar Party blir arrangert av Polar Interesseorganisasjon, som er en frivillig organisasjon for datainteressert ungsom, med omtrent 1000 medlemer fra store deler av Norge med en sentrering rundt Østlandet. I motsettning til komersielle aktører, er set ingen enkeltpersoner hos oss som tar ut noe overskudd fra arrangementer – alt eventuelt overskudd vil bli benyttet til formål for medlemmene i organisasjonen.

Først og fremst: Polar Party arrangeres av frivillige. Ingen får betalt. Vi har ingen eiere. Alt er ideelt arbeid.

Polar Party 27 er et datatreff og ungdomsfestival som samler ungdom med interesse for data i ulike former og i ulikt kunnskapsnivå fra Østlandet for å tilbringe flere dager sammen. Her finner du informasjon som er nyttig for deg som er foresatt, om du vurderer å sende en eller flere på Polar Party.

polarparty27 logo

Arrangementet ledes av en gruppe med erfarne arrangører, hvorav alle har erfaring med arrangering av datatreff, enkelte helt tilbake til 1997. Under seg har disse omtrent 100 personer som jobber frivillig for å sikre at arrangementet har høyest mulig standard på alle områder, fra sikkerhet til matprodusering. Arrangørene understreker at hele arrangementet, fra planlegging til gjennomføring, gjøres av frivillige personer hvorav ingen mottar økonomisk godtgjørelse. Det er heller ingen som eier arrangementet og eventuelt overskudd går til å gjøre framtidige arrangement enda bedre.

Polar har en nulltoleranse for nyting av rusmidler inne i hallen. Vi konfiskerer alle rusmidler, og i de tilfeller dette blir funnet på personer under 18 år vil foreldre bli kontaktet. Funn av rusmidler vil bli politianmeldt. Det er fast vakthold i hallen, som også sjekker alle som går inn for adgangstegn. Det er svært lite tyverier som skjer på våre arrangementer, men vi anbefaler på det sterkeste at man sitter sammen med bekjente som kan passe på utstyret, at bærbare maskiner er fastlenket og at man ikke legger igjen mobiltelefon, lommebok eller andre verdisaker. De tyverier som har skjedd på våre arrangementer hadde vært avverget om denne tommelfingerregelen hadde blitt fulgt.

Polar har nulltoleranse for mobbing. Dette inkluderer, men er ikke avgrenset til, mobbing på bakgrunn av personlighet, rase, kjønn, ferdigheter, religion og seksuell legning. Alle rapporter om dette vil bli tatt seriøst.

Det er soveområder tilgjengelig for alle deltakere. Vi anbefaler at alle tar med seg sovepose og liggeunderlag eller seng som kan slås sammen, dobbelmadrass er ikke tillatt. Det legges ut noen matter, men vi anbefaler ikke at man satser på at slikt er ledig. Dusjer er det mer enn nok av. Det er egne garderober til gutter og jenter, og opp til 30-40 kan dusje samtidig. Det er også et eget handicaptoalett.

Det er ikke aldersgrense på Polar Party 27. Våre ressurser er dog begrenset, så vi tar ikke på oss ansvar for å passe på enkeltindivider. Personer under 12 år som ikke har tidligere datatrefferfaring eller er sammen med en større gruppe venner burde overnatte hjemme under arrangementet. Vi holder døgnåpent, og det er opp til hver enkelt deltaker å legge seg når han/hun ønsker det. Ved mangel på søvn kan inntrykket av datatreff være ganske ekstremt for de yngste. Alle er derimot unike, så vi håper at du som foresatt tar en beslutning om hvilken grad deres barn skal delta.

Arrangørene har ikke mulighet til å yte teknisk assistanse til alle som har tekniske problemer på Polar Party 27, så vi oppfordrer at deltakerne selv lærer seg nye ting og gjerne tar kontakt med andre for å lære nye ting. Vi er derimot behjelpelig om det virkelig er vanskelig å feilsøke, forutsatt at vi har ledig kapasitet.

Vi har et variert tilbud i kantinen, med alt fra hurtigmat til sunne baguetter, salater og lignende. Det er mulig å kjøpe forhåndsbetalte måltidsbilletter som kan supplere ungenes ønske for hurtigmat med sunn og variert mat.  I tillegg selges det brus, kaffe, te, energidrikk, snacks, godteri og frukt. Det vil til enhver tid være gratis å fylle flasker med vann. Fullstendig meny vil bli lagt ut når det nærmer seg arrangementet.

Vi har sterk fokus på hygiene på alle områder, og vaktpersonalet har som oppgave å tilse at hygienekravene blir oppfylt. Alle toaletter blir vasket minst tre ganger i døgnet, dusjer minst en gang i døgnet og kantina har svært strenge hygienekrav til matproduksjon.

Polars lokaler er tilpasset for rullestolbrukere. Vi har hatt deltakere som har vært brukere av rullestol, krykker og andre hjelpemidler. Vi gjør vårt beste for at deltakere ikke skal bli forskjellsbehandlet på bakgrunn av slike utfordringer. Vi setter pris på å få vite om slikt på forhånd.

 Ved deltakelse på et dataparty er det normalt å ha med seg datamaskin/spillkonsoll. Denne bør på forhånd være klargjort med alt nødvendig teknisk utstyr, inkludert en ti meter lang nettverkskabel (dette kan også kjøpes på arrangementet ved behov). Hver deltaker får bare ett strømuttak og må selv besørge strømpad/forgrener dersom dette ikke er nok. Det er anbefalt å aktivere antivirus før man ankommer arrangementet. Har dere ikke dette installert, ta kontakt med vårt personale for assistanse. Polar stiller med bordplass og stol, men det er mulig å ta med egen stol dersom det er ønskelig – denne må dog tas med ved avreise.

Det er fortsatt mest vanlig å reise på dataparty med egen datamaskin/spillkonsoll, men det er også mulig å kjøpe dags/festivalbillett for de som bare skal være innom litt. For besøkende har vi blant annet arkade, konserter og sceneshow.

Dagen vi starter er det mange som kommer. Det er ikke nødvendig  å komme tidligere enn et kvarter før vi åpner, vi har dessverre ikke mulighet til å gi  spesialbehandling uavhengig av hvor mye utstyr som blir tatt med. Lørdag anbefaler vi å reise fra arrangementet før kl 12. Merk at ingen uten billett, inkludert foresatte, har adgang til hallen.

På et dataparty vil alle ha behov for penger. Kantina selger god og variert mat og i tillegg kan det være ønskelig å få i seg drikke, kjøpe snacks og lignende. Prisene i kantina er gode, og vi har fokus på å være like billige eller billigere enn nærmeste butikk.

Kun innehavere av gyldig billett har adgang til Polar Party. Dette innebærer at for eksempel foresatte som vil besøke sitt/sine barn på arrangementet må kjøpe dagsbillett. Dette er blant annet for deltakernes sikkerhet. Personer med dagsbillett kan ikke ta med utstyr ut av hallen. Prisen for dagsbilletter blir snart tilgjengelig, og vil ikke koste mer enn 100 kr.

Før deltakelse på arrangementet anbefaler vi foresatte som har barn under 16 år å ta en samtale om forventninger og utfordringer. Snakk gjerne om telefonkontakt en gang om dagen, hvor mye mer man får ut av arrangementet ved å sove hver dag, Fortell at man må drikke minst 2,5 liter med drikke hver dag hvor minst 1,5 liter bør være vann. Å tro at ungdom som reiser på dataparty ikke spiser usunn mat er å villede seg selv, men be dem også få i seg variert mat i løpet av døgnet.

Generelle Spørsmål

Jeg har søkt crew


Q: Når kommer jeg inn?

A: Det blir tatt inn crew fortløpende allerede fra April/Mai, men flesteparten av de som har søkt tidlig vil ikke bli tatt inn før Juni. Etter dette vil det bli tatt inn crew fortløpende. Ikke fortvil om du ikke har hørt noe. Hvis du har søkt i Geekevents har vi bare ikke klart å plassere deg enda.

Q: Kommer jeg inn i det jeg vil?

A: Har du kun søkt ett område er det ikke sikkert vi kan plassere deg der og du vil enten bli avvist eller kontaktet for spørsmål om du kunne tenke deg noe annet. Vi anbefaler at du søker flere områder hvis du vil bli sikkret plass i crewet.

Ankomst

Q: Hvordan er parkeringsmulighetene på Polar Party?

A: Det er parkeingsplasser utenfor Slagenhallen. Det vil være veldig mye biler som kommer rundt åpningstider og det vil antakelig være endel kø, vi anbefaler å komme et par timer før om du har mulighet, eller ta kollektiv transport. 

Q: Kan foreldre få lov å hjelpe til med å bære inn sakene mine?

A: Nei, bare deltakere får lov å gå inn i hallen og kun deltagere med PC-plass får lov å ta med utstyr fra hallen. Dette er av sikkerhetsmessige årsaker å gjøre. Som for eksempel tyveri.

Q: Hva trenger jeg for å få utlevert billetten min?

A: For å få billetten trenger du å ha med gyldig legitimasjon. Som gyldig legitimasjon regnes bankkort med bilde, førerkort eller pass.

Deltager

Q: Hvor stor er en PC-plass?

A: 80*55cm. Les mer i reglene.

Q: Kan jeg ta med egen pult?

A: Nei, Polar Party benytter en sammensatt bordløsning som er ferdig plassert før partyet begynner. Det er ikke plass til andre bord.

Q: Kan jeg ha med egen stol?

A: Ja. Vi kan anbefaler å ta med egen stol, men vi har også stoler til alle som ikke har med egen.

Q: Er det mikrobølgeovn eller vannkoker tilgjengelig på Polar Party?

A: Nei, vi har dessverre ikke dette. Vi har derimot et godt tilbud av fersk og variert mat fra vår kantine.

Q: Betaler man med kort eller kontanter?

A: På partyet kan man kun betale med kontanter, men det vil være mulighet til å ta ut penger i Inngangen under hele partyet. Inngangsbillett kan kjøpes med kort.

Q: Kan jeg delta på alle spill-konkurransene?

A: Timeplanen er tiltenkt slik at det vil være mulig å delta i de fleste spill- og kreative konkurranser. Det kan skje endringer, men vi prøver å legge det opp slik at det skal være mulig å delta på mest mulig.

Regler for Polar Party 27

Du har kanskje lurt litt på hvem det er som sitter i inngangen og skuler stygt på deg, og klarer og gi deg skyldfølelse uten at du har gjort noe som helst. De stirrer ned på armen din, og napper litt i jakka di. De tar tak i båndet ditt og kjenner om det sitter på. Deretter kommer det et smil, og du blir sluppet inn. Dette er våre kjære vakter. De er slettes ikke farlige! De har jobben med adgangskontroll, salg av billetter, utdeling av plaster, vasking av garderober, løse mindre problemer og ikke minst passe på at du har det bra.

Som deltager på Polar Party godtar du følgende regler.

  1. Kun personer med gyldig bånd(kjøpt billett) og Crew har tilgang til hallen. Foreldre eller andre har ikke tilgang til å hjelpe med å bære utstyr inn i hallen.

  2. Vi forbeholder oss retten til å se gjennom alle sekker/bagger ol. som skal inn i hallen.

  1. Parkering skal kun skje på merkede plasser. Respekter avsperringer!

  1. Røyking er ikke tillatt inne, gjelder også e-røyk. Røyking skal skje ute på anvist plass. Kast sneipene dine i askebegeret!

  1. Polarparty er et rusfritt arrangement. Alkohol og andre rusmidler er ikke tillatt medbrakt eller brukt på området inne og ute. Berusede personer vil bli nektet adgang og bortvist fra området.

  1. Kun angitte innganger skal benyttes. Til vanlig er dette hovedinngangen, under innslippet kan andre anvisninger komme.

  1. Avsperrede områder merket med “Crew only” eller sperrebånd er KUN for crew og skal respekteres.

  1. Hold plassene deres ryddig, respekter de rundt dere (spesielt dere med høytalere) og vær snill og grei.

  1. Hærverk, stjeling og lignende på området inne og ute er ikke tillatt.

  1. Det er ikke tillatt med hvitevarer som kjøleskap, kjølebokser tilkoblet strøm, vannkokere eller bordvifter o.l. Kun strøm til datamaskiner/konsoll og tilhørende utstyr. Dette er viktig!

  1. Følg instrukser fra crew.

  1. Soving er kun tillatt på anviste plasser, se skilter eller spør om veien.

  1.  23/8/2017 Oppdatert! Hyller skal være stabilt oppsatt, og vil bli kontrollert. Du er selv ansvarlig for at konstruksjonen er satt opp stabilt. Eventuelle skader som hyllen lager er du selv ansvarlig for. Dette gjelder både din egen, og andres eiendom. INKLUDERT BORDENE TIL POLAR PARTY! Disse er ikke engangs-border og må tas vare på. Spesifikasjoner:

  • Komfort plasser som er bredere en standard plasser er nytt av året. med det  kommer også nye størelser på hyller basert på hvilken type plass du har. Hyller MÅ merkes med Geekevents-nick & navn..
  • Standard deltager plass  kan maksimalt ha en hylle på størelsen: 80cm bredde x 55cm dybde (utvendige mål) for å gi plass til kabler osv.
  • Komfort plasser større bord plass å kan ha en maksimal størelse på hyllen på  120cm bredde x 55cm dybde (utvendige mål) for å gi plass til kabler osv.
  • Maks høyde på hylle er 1,5 meter.
  • Hylle må være stabil og uten fare for velt/kollaps.
  • Hyllen kan ikke stikke utenfor bordkanten.
  • Alle hyller blir sjekket.
  • Hyller som ikke er i henhold til gjeldende bestemmelser må fjernes.
  • Hensatte hyller vil bli fjernet på deltakerens regning.
  • Hyller KAN IKKE skrues fast i bordplatene.
  1. Sofaer og andre ting som går ut over deltakerens angitte plass skal ikke medbringes til hallen. Det må være plass mellom bordrader til rømningsveier.

  1. Vi forbeholder oss retten til å fakturere bortkjøring og kasting av hensatt utstyr og byggverk.

  1. De som skal delta i spillkonkurranser og/eller kreative konkurranser, forplikter seg å sette seg inn i reglene for konkurransene.

  2. Følgende utstyr har du ikke lov til å ta med på polarparty: – Laserpekere – Droner (multicopter osv.) uansett størrelse. – Motorisert kjøretøy (hoverboard/ståjuling osv.) – Lufthorn

  3. Polar Interesseorganisasjon og crewet har ikke ansvar for medbrakt utstyr o.l. Husk reiseforsikring.

  4. Campingvogn/bobil-eiere/medbringere må si ifra på forhånd (Benytt kontaktskjema på websiden)
  • Campingvogner/Bobiler må registreres hos sikkerhet for at de skal få stå der. En godkjennelse henges på vogna så vi lett kan se om den har gyldig tillatelse. Vogner uten tillatelse blir tauet på eierens egen risiko og regning.
  • Det vil ikke bli tilgjengelig strøm til campingvogner/bobiler. Det er heller ikke lov til å ta med eller benytte aggregat.
  • Alkohol og andre rusmidler er ikke tillatt rundt eller i campingvognene/bobilene. Dette vil medføre bortvisning av personer og eventuelt borttauing av campingvogn på eierens regning.

Endringer i regler kan komme uten videre varsel. Du plikter deg, som deltager på Polar Party, å kunne gjeldende regelverk. Brudd på disse reglene kan føre til advarsler, bortvisning og eventuelt politianmeldelse. Reglene er til for at alle skal ha en fin opplevelse på Polar Party.

Billetter og Plasser

Valg av plass

Når plassregistreringen åpner kan du og dine kamerater velge plass på de radene vi har åpnet for registrering. Under finner du hallkartet slik at du allerede nå kan orientere deg om hvor du ønsker å sitte. Plassene går fort så det gjelder å være rask 🙂

Forhåndsinnsjekking

Når vi åpner for plassregistrering åpner vi samtidig for forhåndsinnsjekking. Dette er noe alle må gjøre for at prosessen rundt innslipp skal gå så smidig som mulig. Husk å ta med innsjekkingsbevis til hallen, da er du inne raskere enn du kan si PolarParty27ErKjempeKultOgJegGlederMegMasse. 🙂

Bytte av bruker på billett

Du har kanskje kjøpt flere billetter, slik at du kan samle hele laget på en plass. Da er det viktig at du husker å bytte bruker av billetten slik at vedkommende som dukker opp i døra under innslipp har billetten på sin bruker. Om dette ikke er gjort på forhånd skaper det mye ekstra jobb som gjør at innsjekkingen deres går tregere.

Deltaker uten PC for 100,-!

I år har vi ingen egne dagspass for hver dag. Vi har heller senket terskelen for vår festivalbillett og selger denne til 100,-. Med en festivalbillett har du tilgang til Polar Party 27 hele uken, uten sitteplass for PC. Du kan komme å gå som du vil, spille i arkaden, henge med venner, se på sceneshow, konserter og gå på kino. Arkaden er i regi av Retrospillmessen i år og vi har i tillegg til mange spennende arkademaskiner også hele 2 DDR (Dance Dance Revolution) maskiner.

Vi håper du tar turen til oss i høstferien, også deg uten PC for å oppleve alt det spennende vi har å by på! Billetten kjøper du enten på https://geekevents.org/ eller i døra når du kommer.

 

Ankomst og Innslipp

Her har vi laget en liste over ting som du må vite før du skal ta turen til Slagenhallen Tirsdag 2. Oktober 2018!

Ankomst med bil og parkering

  • Trimveien 1, 3151 Tønsberg
  • Innsjekk starter 17:00
  • Dørene til hallen åpner 20:00

Av erfaring vil det i tidsrommet 19:00-21:00 være mange som ankommer med bil. Vi ønsker alle at dette skal gå så glatt som mulig for alle og har derfor noen oppfordringer som gjør dette mulig. På parkeringsplassen er det markert opp plasser. Vennligst parker innenfor disse markeringene så vi får plass til flest mulig biler. Husk at det er mange personer i ulike aldre på området og mange bærer tungt og dyrt utstyr. Kjør hensynsfullt, så kommer alle seg effektivt og raskt gjennom innslippet. 

Har du mulighet til å samkjøre med noen andre, anbefaler vi dette på det sterkeste – det blir enklere for deg som deltaker/foresatt, oss frivillige og andre deltakere/foresatte. Grunnet plassbegrensning kan vi beklageligvis ikke slippe til lastebiler, så om du har tilhenger så er det fint om det ikke går over to parkeringsplasser.

Ved ankomst til parkeringsplassen vil du får spørsmål om du skal “slippe av og dra igjen” eller om du skal “parkere og bli stående”. Du vil da få tildelt hvor du skal kjøre avhengig av dette. Følg anvisningene til parkeringsvaktene for at dette skal gå så smertefritt som mulig. 

Det er ca 150 meter å gå fra parkeringen til inngangene i hallen. Grunnet brannregler er det ikke mulighet til å kjøre helt frem til døra. Derfor må bommen mellom hallen og parkeringsplassen alltid være fri for biler.

Innsjekk

Når du ankommer Slagenhallen må du sjekke inn og få armbånd. For å sjekke inn trenger du:

  • Gyldig legitimasjon: Pass, førerkort eller bankkort med bilde.
  • Gyldig billett registrert på din bruker i Geekevents.

Fra klokken 17:00 kan du sjekke inn, også festivalpass kan hentes fra dette tidspunktet. Når innslippet er over og de fleste har kommet inn i hallen vil det være mulig å kjøpe billetter i døra. Begrenset kapasitet gjør at vi ikke vil garantere mulig kjøp av billett i døra før 21:00. 

Kommer du etter at innsjekk er over, vil du kunne sjekke inn i hovedinngangen. Du mister selvfølgelig ikke din billett om du kommer på et senere tidspunkt.

 

Innslipp

Deltakere med komfortbillett slipper inn i hallen klokken 18:00. Alle med vanlig deltakerbillett eller festivalbillett slipper inn klokken 20:00.

Når innslipp starter vil det være mange personer som skal bære utstyret sitt inn. Vi gjør det vi kan for at dette skal gå så greit som mulig. Beklageligvis har vi ikke mulighet til å bistå med frakt av utstyr. 

Av sikkerhetsgrunner er det ikke mulig for andre enn de som har billett som inkluderer PC- eller spillkonsoll-plass å bære utstyr inn eller ut av hallen. Dette betyr at foresatte, venner eller andre ikke kan bistå med å bære utstyr. Foresatte og venner er uansett hjertelig velkomne til å kjøpe et festivalpass til kr 100,-. Dette gir deg adgang til arrangementet hele uken uten PC. Kom å gå som du vil, hele døgnet.

Plass til PC/Spillkonsoll

Deltakere med deltakerbillett får en plass som er 80 cm bred og 60 cm dyp. Skal du bygge og ta med hylle er det 55 cm i dybde som gjelder for å få plass til kabler på bordet. Det er ikke lov å lage hull i bordplatene da disse brukes år etter år.

Deltakere med komfortbillett får en plass som er 120 cm bred og 60 cm dyp. Skal du bygge og ta med hylle gjelder også 55 cm i dybde her. Det er ikke lov å lage hull i bordplatene da disse brukes år etter år.

Strøm

Hver plass har 1 strømuttak tilgjengelig. Med andre ord er det ikke strøm til anlegg og PC/spillkonsoll sammen. Du trenger derfor å ta med en strømpad/forgrener eller kjøpe det på arrangementet. 

Komfortplassene får 2 strømuttak per plass. Her trenger du også å ta med en strømpad/forgrener hvis det er behov for flere strømuttak.

Soveplass

Trøtt deltaker på Polar Party 20, som like etter sov godt i sovesalen

På Polar Party har vi en egen sovesal i bygget. Grunnet plassbegrensninger må alt av soveutstyr som madrass, sovepose og lignende fjernes etter at man er ferdig med å sove slik at andre kan bruke plassen. For at flest mulig skal få plass i sovesalen kan vi beklageligvis ikke tillate at personer som sover alene har med seg en dobbelmadrass, inkludert dobbel oppblåsbar madrass. Til tider vil soveplassen bli full, når dette skjer åpnes midlertidige sovesoner i hallen. Disse sovesonene er i selve arrangementhallen, så her vil det ikke være stille. Dersom du er ømfintlig for lyd anbefaler vi at du følger med på når det er ledig plass i sovesalen og legger deg der – tenk motstrøms ved å legge deg før de fleste andre eller etter de fleste andre. 

Toalett og dusj

Det er mange toaletter tilgjengelig i hallen, både ved kantina og inngangen. Det er garderober med dusj tilgjengelig, inndelt etter kjønn. Siden det er mange hundre personer på arrangementet må håndduk, klær og annet tas med tilbake til plassen – det er rett og slett ikke plass til å lagre dette i garderobene.

Tilrettelegging for bevegelseshemmede (rullestol m.m)

Alle er velkomne på Polar Party, uavhengig av funksjonsevne. Vi legger til rette for bevegelseshemmede slik at de kan delta på likt plan med alle andre deltakere. Vi har toalett reservert for rullestolbrukere ved inngangen og hele hallen er på ett plan. Ta kontakt før arrangementet dersom du har spesielle behov eller spørsmål – vi hjelper gjerne til. 

Salg av kabler og annet utstyr

Vi har salg av kabler for nettverk, strøm og mer på arrangementet. Prisene ligger ofte godt under vanlig butikk-pris. 

Nettverk

Det er ett enkelt nettverkspunkt til hver deltaker. Husk å ta med en nettverkskabel, eventuelt kjøp dette av oss på arrangementet. Hvor lang kabel du trenger avhenger av hvor plassen din er, men tar du med deg en 10 meter lang kabel er den lang nok. Koble deg til portnummeret som tilsvarer plassnummeret; sitter du på plass 8, bruk portnummer 8 på svitsjen som ligger på den raden. Vi hjelper naturligvis med å vise deg hvor dette er dersom du har spørsmål. 

Test av teknisk utstyr før Polar Party

Trådløst nettverk

Vi gjør vårt beste for å ha et trådløst nettverk som fungerer bra i hele hallen, men vi kan ikke garantere at dette har samme ytelse og funksjonalitet som vanlig kablet nettverk. For deg med pc/spillkonsoll-plass anbefaler vi at du kobler til med nettverkskabel. Dette kan du få kjøpt av oss på arrangementet.

Teknisk assistanse

Vi gjør naturligvis vårt beste for å hjelpe de som trenger det, men til tider er det stor pågang. Spesielt rett etter innslipp er det mange som har spørsmål og trenger hjelp, så da kan det være lurt å smøre seg med tålmodighet. Ellers så oppfordrer vi alltid til å prøve og feile – du lærer veldig mye av det! Eventuelt snakk med en person ved siden av deg – om du ikke kjenner personen så får du kanskje en ny bekjent? 

Mat, drikke og annet godt

Polarburger med alt <3

Vi har en kantine som er åpen døgnet rundt. Her er det et variert matutvalg som betsår av bland annet: hamburger, toast, pizzabagett, salat og ciabatta. Det selges mange ulike typer brus, godteri og snacks. Det selges også energidrikke. Alt i kantinen har en snill pris, som har samme pris som butikken eller lavere. 

Dersom du mistenker at du blir lei av kantinens utvalg, anbefaler vi at du på forhånd kjøper en middagsbillett og/eller frokostbillett. Disse kan kjøpes på Geekevents.org, samme sted som deltakerbilletten selges. 

Frivilligheten

Polar Party arrangeres av Polar Interessseorganisasjon. 

Alle vi i Polar Interesseorganisasjon er frivillige og arrangerer Polar Party på vår egen fritid. Ingen, fra arrangør til frivillig får betalt. Polar er også ikke-kommersiell, og har ingen eiere. Vi går veldig langt for å gjøre Polar Party til et fantastisk arrangement for alle og enhver. Vi ber dog om at du husker at vi er frivillige, og at du behandler våre frivillige med samme holdning som du selv ønsker å bli møtt med. Du kan ikke forvente er servicenivå som på hotell eller lignende, du er selv ansvarlig for deg og ditt. Kan vi hjelpe deg gjør vi selvfølgelig det, og i crewet vårt har vi mange personer med lang fartstid og mye kompetanse innen alt fra førstehjelp til teknisk.