Rocket League
- Det spilles beste av 3 runder i innledende runder, og beste av 5 ved finale og ved kamp om 3. og 4. plass.
Arena: Dag/ Natt/ Stormy
- DFH Stadium
- Urban Central
- Mannfield
- Beckwith Park
- Utopia Colisuem
- Wateland
- Neo Tokyo
- Game Mode: Soccer
- Team Size: 3v3
- Bot Dufficulty: No bots
- Region: Europe
- Joinable by: Name/Password
- Name: Disse blir tildelt av arrangør
- Password (Disse blir tildelt av arrangør)
- Mutator settings: Default
- Lagledere som matches avtales om hvem som setter opp private match og hvem som skal være hvilke farge på banen (blå eller gul). Hver lagleder blir tildelt av match navn og passord av arrangør og hver spiller på hvert lag blir med i denne matchen. Det er viktig at alle spillerne er med i matchen før man velger lag, da dette starter matchen og timeren også.
Gjennomføring av spill:
- Spillet starter når alle er i matchen, og velger lag. Spillet gjennomføres i henhold til globale regler.
- Spillet avsluttes når en av følgende kriterier er nådd:
- Det ene laget gir seg.
- Tiden går ut og det ene laget har flere poeng enn det andre.
- Tiden har gått ut, og det spilles overtid til et lag får poeng.
- Det spilles beste av 3 ved innledende runder, og samme lagleder oppretter ny kamp så fort en runde er ferdig. Opptil 3 runder spilles frem til vinneren er avgjort.
Krav for stopping av kampen:
- Ubevisst frakobling: En spiller som mister tilkoblingen til spillet pga. problemer eller hendelser med spillets klient, plattform, nettverk.
- Kamp Forlating/Bevisst frakobling: En spiller som mister koblingen pga. spillerens handlinger (f. eks. forlater spillet).
- Serverkræsj: Flere spillere som mister tilkoblingen til spillet pga problemer med serveren eller plattformen.
For omstart av kampen må alle krav oppfylles:
- Grunnlaget for stopping av kampen er nådd (serverkræsj, frakobling o.l).
- Det har gått mindre enn 1 minutt.
- Ingen av lagene har fått mål.