Table of Contents
Rocket League
- Det spilles beste av 3 runder i innledende runder, og beste av 5 ved finale og ved kamp om 3. og 4. plass.
Arena: Dag/ Natt/ Stormy
- DFH Stadium
- Urban Central
- Mannfield
- Beckwith Park
- Utopia Colisuem
- Wateland
- Neo Tokyo
- Game Mode: Soccer
- Team Size: 3v3
- Bot Dufficulty: No bots
- Region: Europe
- Joinable by: Name/Password
- Name: Disse blir tildelt av arrangør
- Password: Disse blir tildelt av arrangør
- Mutator settings: Default
- Lagledere som matches avtales om hvem som setter opp private match og hvem som skal være hvilke farge på banen (blå eller gul). Hver lagleder blir tildelt av match navn og passord av arrangør og hver spiller på hvert lag blir med i denne matchen. Det er viktig at alle spillerne er med i matchen før man velger lag, da dette starter matchen og timeren også.
Gjennomføring av spill:
- Spillet starter når alle er i matchen, og velger lag. Spillet gjennomføres i henhold til globale regler.
- Spillet avsluttes når en av følgende kriterier er nådd:
- Det ene laget gir seg.
- Tiden går ut og det ene laget har flere poeng enn det andre.
- Tiden har gått ut, og det spilles overtid til et lag får poeng.
- Det spilles beste av 3 ved innledende runder, og samme lagleder oppretter ny kamp så fort en runde er ferdig. Opptil 3 runder spilles frem til vinneren er avgjort.
Krav for stopping av kampen:
- Ubevisst frakobling: En spiller som mister tilkoblingen til spillet pga. problemer eller hendelser med spillets klient, plattform, nettverk.
- Kamp Forlating/Bevisst frakobling: En spiller som mister koblingen pga. spillerens handlinger (f. eks. forlater spillet).
- Serverkræsj: Flere spillere som mister tilkoblingen til spillet pga problemer med serveren eller plattformen.
For omstart av kampen må alle krav oppfylles:
- Grunnlaget for stopping av kampen er nådd (serverkræsj, frakobling o.l).
- Det har gått mindre enn 1 minutt.
- Ingen av lagene har fått mål.
Globale regler: Spill
For å unngå misforståelser har vi utarbeidet regler som gjelder for alle spillkonkurranser. Kort oppsummert: følg vanlig norsk folkevett så går det fint. Husk at konkurransespesifikke regler gjelder i tillegg til disse globale reglene. De finner du på de respektive spill-sidene.
Mulige konsekvenser
Under listes mulige konsekvenser. Merk at dette er bare retningsførende, vi kan velge å håndheve reglene strengere eller mildere.
Hendelser som normalt medfører diskvalifisering fra konkurransen:
- Feilaktig informasjon til konkurranse crew med overlegg.
- Bruk av exploits og bugs med sannsynlighetsforsett.
- Flytte seg til en annen plass i hallen uten å melde fra til konkurranse crew.
- Bytte ut spillere på laget uten å melde fra til konkurranse crew.
- Bruke en spiller i konkurransen som ikke har kjøpt deltakerbillet/komfortbillett og som er tilstede i hallen.
- Bytte ut mer enn en spiller av laget. Unntaksvis ved større PC-problemer eller sykdom, kan det tillates to. Dette for å unngå total-skifte i laget.
- Ta i mot eller gi penger i avtaler om konkurransen (få lag til å melde seg ut eller kjøpe inn en enkeltplasser på laget).
Hendelser som normalt medfører tap av matchen:
- Dårlig oppførsel/dårlig sportsånd.
- Ikke møte opp til avtalt tid.
- Bruk av macros eller automatiske handlinger via hardware eller software som ikke er godkjent i regler.
- Bruk av jukseprogram og/eller map hack program.
- Bevisst frakobling uten gyldig grunn.
- Bruk av innstillinger som går i mot standard- og tillatte innstillinger.
- Med vilje la motstander vinne en kamp.
- Usportslig eller forstyrrende adferd som upassende og/eller uprofesjonelle handlinger rettet mot en annen spiller eller turneringsarrangør.
- Bruk av spillbug som blir sett på av dommerne som urettferdig.
- Bruk av en ulovlig spiller. F.eks en som ikke har billett.
Lagkapteinens ansvar
- Lagkapteinen har ansvar for laget sitt under turneringen. De må sørge for at resten av laget er inneforstått med alle regler som er relevante for konkurransen. Lagkapteinen er representant for resten av laget, og det er han/hun konkurranse crew i hovedsak ønsker å kommunisere med.
- Lagkapteinen plikter å møte konkurranse crew punktlig ved gamedesk når kampen skal starte. Lagkapteinene blir matchet og står gjensidig ansvarlig for å sette opp kamp i samsvar med reglene og spille kampen så fort det lar seg gjøre. Ny kamp starter ikke før neste tildelt tidspunkt og perioden mellom kampslutt og ny kamptid skal brukes til forberedelse til neste kamp (mat, drikke, o.l.)
Forventninger til deltakere
Kampstart
- Ved kampstart skal begge lag stille med likt antall spillere. Dersom et eller begge lagene ikke har dette, utsettes kampstart med inntil ti minutter. Dersom et eller flere lag fremdeles ikke har nok spillere ved ny kampstart vil det laget med flest spillere tilkoblet kampen vinne. Ved det tilfelle at begge lagene har likt antall spillere ved ny kampstart skal kampen starte uavhengig av antall spillere – flere spillere kan ikke bli med underveis.
Fungerende utstyr
- Det forventes at deltagere møter opp med utstyr som fungerer under hele konkurransen.
Konfliktløsning
- Om det skulle oppstå en konflikt mellom to lag i en konkurranse så bes lagkaptein å kontakte konkurranse crew for konfliktløsning. Dersom en deltager utilfreds med konkurranse crew sin avgjørelse kan de eskalere til arrangementansvarlig for en endelig avgjørelse.
- Vi ber lag og deltagere fra og avstå å kreve overdrevne mengder bevis fra motstander. F.eks å kreve demo/smokepic/configs/replays fra alle spillere på motstanderen sitt lag på grunnlag av en vag mistanke.
Utbetaling av premier
- Premier blir utbetalt som de er opplyst om på nettsida. Merk at alle vinnere må fylle ut et skjema for å få premiene, og er selv ansvarlig for eventuell innrapportering til skattemyndigheter – vi har ikke ressurser til å gjøre slikt. Dersom det er for få påmeldte i konkurransen til at det kan avholdes en konkurranse, forbeholder Polar seg retten til å avlyse konkurransen og ikke å betale ut premier i denne konkurransen.
Feil fra arrangør
De eneste aksepterte grunnene til fravær fra en match er som følger:
- Nettverksfeil
- Serverfeil
- Strømfeil
Crew
- Crew kan også delta i alle konkurranser som de ikke selv er med på å bedømme, gitt at deltakelsen ikke går på bekostning av skifttider eller nødvendig søvn. Crew som bryter med denne regelen blir diskvalifisert fra konkurransen, og må synge karaoke på scena på torsdag.
- Ved uklarheter tolker Polar reglene. Ved uenighet blir pårørte parter bedt om å fremme sitt syn på saken før endelig avgjørelse blir fattet.
Kreative: MineCraft
- Banneord på skilt, banneord i store bokstaver, gigantiske peniser og lignende kan bli ignorert videre i konkurransen og har mulighet for advarsel eller utestenging.
- Globale kreative regler gjelder i denne og alle andre kreative konkurranser.
Serverkommandoer:
- Alle kommandoene gitt in-game med: /ws
Kreative: Dagens bilde/Video
- Ingen krav om piksler, farge eller lys.
- Redigering gjort gjennom kamera-funksjonen (svart-hvitt, sepia, kontrast-endring osv.) er tillatt.
- Store redigeringer på PC er ikke tillatt (bruk av tekst, større farge- og lys-endringer).
- Sammensetting av flere bilder (utover vanlig panorama) er ikke tillatt.
- Bildet skal være tatt i sammenheng med Polar Party 30, med hensikt for konkurransen.
- En “masse folk” er fritt bruk. Ved åpenbart enkelte i fokus på bildet trengs samtykke
- Vi forbeholder seg retten til diskvalifisering av enkeltbilder.
- Globale kreative regler gjelder i denne og alle andre kreative konkurranser.
Innleveringer:
Innlegg sendes Direkte til: «Wert» på Discord
Kreative: Wild
- Ingen former for pornografisk innhold
- Ingen former for dyremishandling.
- Ingen ikke-virtuell brutalitet og blodig innhold (animert blod er dermed tillat).
- Ingen tekst som er ekstremt støtende eller ekstremt rasistisk.
- Polar Party forbeholder seg retten til å tolke innholdet og sletter bidrag uten forvarsel. Bidrag slettes hvis de kan åpenbart tolkes som en av restriksjonene over. Tolkningen blir gjort at flere personer og deltakere har ingen klagerett mot slettingen.
- Globale kreative regler gjelder i denne og alle andre kreative konkurranser.
Leveringsformat:
- .jpeg .png og vanlige former for bildeformat.
- .mp4 .avi .mkv .gif .webm og vanlige former for videoformat på under ett minutt i varighet.
- .wav .mp3 og vanlige former for lydformat på under 3 minutter i varighet.
- Bidraget lastes opp på Mega fileshare, send link av ditt bidrag til angitt sted, info kommer
Globale regler: Kreative
I tillegg til reglene for hver kreative konkurranse, har vi et felles regelverk for alle de kreative konkurransene:
- Du må ha lagd bidraget selv, eller i sammarbeid med andre.
- Vi forebeholder oss retten til å diskvalifisere eller avvise et bidrag for enhver årsak vi finner passende. Dette kan for eksempel forekomme dersom antall bidrag i en konkurranse er veldig høy. I så tilfelle velger vi ut bidragene med høyest kvalitet.
Lisensiering
- Når du sender inn ditt bidrag til konkurransen, lisensierer du bidragene dine under Creative Commons BY-NC-lisensen. Denne gir Polar Interesseorganisasjon en ikke-eksklusiv rett til offentliggjøring av bidrag i konkurransen, inklusive bidrag for nedlasting fra Internett, både på egne servere og på andre nettsteder. Bidrag lisensiert under CC-BY-NC-lisensen kan ikke videreselges, og du er selvfølgelig sikret kreditering.
- Dersom du er medlem av TONO eller annen bransjeorganisasjon som har tilsvarende regelverk som de (krever penger av oss dersom vi spiller av bidraget for eksempel…..) kan du ikke delta i konkurransen som er koblet til din bransjeorganisasjon (TONO=null musikk).
Frist
- Ditt bidrag må være sendt til oss innen torsdag 13. oktober klokka 17:00.
- Gjelder ikke dagens bilde! Egen info om tider på Dagens bilde kommer på discord og inforskjermer.